دسته بندی نشده

شناسایی بیش از 10 هزار وب سایت فروش تقلبی تجهیزات چاپ HP در هند

HP

شناسایی بیش از 10 هزار وب سایت فروش تقلبی تجهیزات چاپ HP در هند

شرکت اچ پی ایندیا به تازگی اعلام کرد که بین نوامبر 2019 تا جولای 2020 کالاهای تقلبی صنعت چاپ به ارزش شش میلیون دلار توسط مجریان قانون کشف و ضبط گردید و بیش از ده هزار وب سایت فروشنده تقلبی تجهیزات چاپ تا زمان رسیدگی به تخلف شان در فهرست سیاه قرار گرفتند.

برنامه HP Anti-Counteriteiting and Fraud (ACF) HP به مبارزه با تولید، توزیع و فروش لوازم چاپ جوهر و تونر تقلبی در منطقه کمک می کند. هدف آن ایجاد آگاهی از مقیاس و شدت بازار جعلی لوازم چاپ در هند است.

شرکت اچ پی ایندیا اعلام کرد که متقلبان پس از قرنطینه های ناشی از COVID-19 تمرکز خود را بر روی سیستم عامل های آنلاین متمرکز کرده اند.

“در این مدت ، تیم HP ACF در خریدهای الکترونیکی هوشیار بود و این نظارت آنلاین منجر به شناسایی وب سایت هایی شد که در زمینه کالاهای تقلبی فعالیت می کردند.

این تیم جزئیات این موضوع را با مقامات مربوطه در میان گذاشته و در نتیجه به بیش از 10،000 وب سایت آنلاین که اقدام به فروش تقلبی تجهیزات چاپ می نمودند، اعلام گردید که سریعا فهرست تمام محصولات تقلبی HP را از وب سایت خود حذف کنند.

اچ پی به طور مرتب ممیزی هایی را انجام می دهد و با سازمان های اجرای قانون همکاری می کند تا حملاتی را برای کاهش فروش کالاهای تقلبی در زنجیره تامین آنها برای محافظت از مشتریان و مشاغل انجام دهد.

در نتیجه این همکاری، کالاهای تقلبی به ارزش 6 میلیون دلار (حدود 45 کرور روپیه) توسط مقامات مربوطه بین نوامبر 2019 تا جولای 2020 کشف و ضبط شد.

این مقامات همچنین در این مدت در مجموع 78 حمله انجام دادند که منجر به دستگیری 68 نفر شد. در یک حمله که به سندیکایی در بمبئی انجام شد، بیش از 3 میلیون دلار آمریکا (حدود 22.5 کرور روپیه) توقیف شد.

برنامه HP ACF همچنین با بسترهای تجارت الکترونیکی مانند Amazon ، Flipkart ، Paytm و Shopclues همکاری نزدیکی دارد تا فقط به شرکا و نمایندگان مجاز اجازه فروش محصولات اصلی را بدهد.

این فرایند به کاهش خطر خرید ناخواسته جوهر و تونر تقلبی از سوی مشتریان و همکاران تجاری می انجامد که در حوزه یادگیری و کسب درآمد، از خانه و مکان های دور افتاده فعالیت می کنند.

اچ پی اعلام کرد که لوازم چاپ (جوهر و تونر) تقلبی تهدیدی جدی برای مصرف کنندگان و مشاغل به حساب می آید. استفاده از لوازم غیر اصلی می تواند منجر به خرابی چاپگر و نقص در عملکرد و ضمانت سخت افزار چاپگر شود و از طرفی منجر به از دست دادن درآمد مصرف کنندگان و مشاغل شود که بسیاری از آنها نمی توانند از عهده پرداخت آن برآیند.

شرکت اچ پی همچنین اعلام نمود که علاوه بر کمک به مقامات در توقیف کالاهای غیر اصلی، سرمایه گذاری زیادی نیز بر روی ویژگی های امنیتی برای جوهر و تونر موجود در بسته بندی کارتریج خود انجام می دهد تا مشخص کند که آیا محتویات آن اصلی است یا خیر.

مشتریان بزرگ و متوسط ​​HP از این امکان برخوردارند که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و محصولات تقلبی در هنگام تحویل کالا، از خدمات بازرسی مشتری (CDI) درخواست بررسی کنند. همچنین مصرف کنندگان می توانند به صورت آنلاین در وب سایت HP گزارش وقوع جعل و تقلب را اعلام کنند.