دسته بندی نشده

اسپیس ایکس ۱۰۰ هزار پایانه اینترنت استارلینک به فروش رساند

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هنوز بسیاری از نقاط جهان را تحت پوشش نداردِ اما بنابر اعلام ایلان ماسک ، این شرکت توانسته است تابه‌حال ۱۰۰ هزار پایانه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در ۱۴ کشور به فروش برساند. او همچنین اعلام کرد که گرفتن مجوزهای لازم برای راه‌اندازی استارلینک در بسیاری از کشورهای دیگر در حال انجام است و انتظار می‌رود استارلینک به‌زودی بتواند «به تمام زمین خدمت‌رسانی کند.»

اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای خود را به‌صورت فاز بتا، از اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه و برای کاربران این امکان را فراهم کرد تا در صورت مایل بودن به شرکت در انجام آزمایش‌های این فاز، این سرویس را با هزینه ۹۹ دلار در ماه دریافت کنند. هزینه سخت‌افزار مورد نیاز برای دریافت اینترنت استارلینک در هزینه اشتراک ماهیانه لحاظ نشده است و باید به‌صورت جداگانه خریداری شود.

این لوازم مورد نیاز در استارتر کیت استارلینک قرار داده شده است. با خرید این کیت، پایانه کاربری یا دیش ماهواره، استند و منبع تغذیه و همچنین یک روتر وای‌فای با قیمت ۴۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که این هزینه باید در همان ابتدای راه‌اندازی سرویس پرداخت شود.

هدف از راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این است که بتواند اینترنت پرسرعت و مطمئن را برای مردم نقاط دورافتاده کره زمین که به اینترنت دسترسی ندارند یا به سرویس‌های محدودی دسترسی دارند، فراهم کند. بر اساس گزارش CNBC، اسپیس ایکس تعداد کاربران استارلینک را در ماه جولای ۹۰ هزار نفر ارزیابی کرد که نشان می‌داد این شرکت موفق شده است طی مدت چند هفته، بیش از ۱۰ هزار کاربر جدید به مجموعه کاربران اینترنت ماهواره‌ای خود اضافه کند.

این شرکت چندی پیش گزارش کرد که میانگین سرعت اتصال کاربران استارلینک در اروپا و آمریکا، به بیش از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.