تکنولوژی

آنتن بزرگ تلسکوپ نانسی گریس رومن رونمایی شد

ناسا با انتشار عکس جدیدی از آنتن تلسکوپ نانسی گریس رومن از آن رونمایی کرد. این آژانس فضایی به تازگی آزمایش روی این آنتن را به پایان برده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به تازگی مهندسان حاضر در مرکز فضایی گادرد ناسا موفق شدند آزمایشات مربوط به آنتن کارآمد تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن را به پایان برسانند. این تلسکوپ برای پرتاب در سال ۲۰۲۷ آماده می‌شود و قرار است در ماموریت های مربوط به کشف انرژی تاریک و ماده تاریک، جستجوی سیارات فراخورشیدی و دیگر موضوعات اخترفیزیک مادون قرمز مشارکت کند.

در تصویر منتشر شده آنتن مربوط به تلسکوپ را برای برقراری با زمین نشان می دهد. در این انت از یک ماده کامپوزیت کربن برای ساخت بازتابنده استفاده شده است. با وجود وزن کم اما مقاومت بالایی در برابر نوسانات دمایی دارد. قطر این آنتن ۱.۷ متر است و با وجود آن اندازه بزرگ وزن آن ۱۰.۹ کیلوگرم است. این آنتن می تواند در یک فرکانس خاص دستورات را دریافت کند. همچنین وضعیت سلامتی و موقعیت تلسکوپ نیز توسط این آنتن اعلام می‌شود. برای ارسال داده از فرکانس دیگری استفاده خواهد شد و ایستگاه های زمینی در نیومکزیکو، استرالیا و ژاپن آن را دریافت می کنند.

پس از تحویل این آنتن در دسامبر امسال، آزمایش های گسترده توسط مهندسان شرکت سازه های کاربردی هوافضا و مرکز پرواز فضایی روی آن انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.